La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha rebut els batles de Palma i de Marratxí, José Hila i Miquel Cabot, respectivament, per aprofundir en l’optimització dels serveis i prestacions que reben els habitants de tots dos municipis, especialment, en relació amb els problemes de mobilitat que històricament han viscut els seus residents a les zones frontereres, a la zona del Torrent Gros, que fa de llindar entre els dos termes municipals en part del seu recorregut.

 

Acabada la reunió, Cabot ha explicat que “tant Palma com Marratxí ja fèiem feina en la idea de crear una àrea metropolitana”, i ha agraït «el canvi de paradigma que suposa creure, d’una vegada per totes, que l’àrea metropolitana s’ha de pensar en un sol conjunt”.

 

La presidenta Cladera, que ha estat acompanyada pel conseller d’Infraestructures i Mobilitat, Iván Sevillano, s’ha compromès a crear un espai de coordinació supramunicipal per gestionar l’àrea metropolitana de Palma, que, a banda de Marratxí i Palma, també inclou Calvià i Llucmajor. «Es crearà una comissió tècnica, integrada pel Consell i pels ajuntaments que formen l’àrea metropolitana, per treballar des d’una visió conjunta en projectes que permetin crear noves connexions entre els municipis i gestionar amb una perspectiva global aquesta àrea», ha apuntat. 

D’aquesta manera, el Consell s’implicarà en una feina que fins ara anaven fent els ajuntaments per separat, oferint assistència tècnica, de coordinació i impulsant una visió conjunta de tota l’àrea metropolitana.

 

«Avui hem posat el focus en la mobilitat, en el model de mobilitat sostenible i com millorar de manera concreta la connexió entre un municipi i un altre», ha destacat. En aquest sentit, ha explicat dos projectes d’Infraestructures i Mobilitat del Consell de Mallorca per millorar la connectivitat entre Palma i Marratxí. El primer projecte, ja adjudicat i amb previsió d’iniciar les obres el 2020, és un pas elevat per a vianants i ciclistes que connectarà la barriada palmesana de Sa Indioteria, amb Sa Cabana i Son Buc, nuclis habitats de Marratxí per damunt el Torrent Gros. El segon projecte és una connexió, de vials, també en termes de mobilitat sostenible (ciclistes i vianants) entre Son Cladera i Sa Cabana.

 

Per la seva banda, el batle de Palma, José Hila, ha expressat la seva satisfacció per avançar en la una visió conjunta de l’espai metropolità de Palma. «Fins ara hem fet un treball bilateral ajuntament amb ajuntament, però ha arribat el moment de fer-ho tots junts, i que el Consell de Mallorca tengui un paper protagonista de coordinació». Hila ha recordat que «no podem concebre ja la mobilitat com una mobilitat només de Palma, sinó amb una visió metropolitana i també d’illa».