Per evitar la proliferació del COVID-19 al municipi, l’Ajuntament ha determinat que, a partir de dilluns, la brigada de Medi Ambient del consistori i personal de les empreses contractades per l’empresa municipal de neteja Marratxí XXI duran a terme treballs de desinfecció a l’entrada d’espais de trobada de persones, com són farmàcies, supermercats, centres de salut i als mateixos carrers. També desinfectaran edificis i vehicles municipals. La desinfecció es realitzarà gradualment en tots els nuclis del municipi i s’executarà en voreres, asfalt, parcs infantils, biosaludablesskates, pistes esportives i mobiliari urbà.

Cal recordar que l’Ajuntament va constituir dies abans de la declaració de l’Estat d’Alarma un gabinet de crisi per donar resposta a la gestió de la possible crisi del coronavirus encapçalat pel batle, Miquel Cabot, els dos tinents de batles Joan Francesc Canyelles i Neus Serra, i també l’inspector en cap de la Policia Local, el gerent de l’empresa de neteja, Marratxí XXI i personal tècnic de l’Ajuntament. El gabinet es va reunir amb caràcter d’urgència l’endemà a la publicació del decret de l’Estat d’Alarma per tal de desplegar les mesures de prevenció i manteniment de serveis bàsics per a la ciutadania decretades. Aquest òrgan manté un contacte diari i constant per tractar al moment totes les mesures que s’aproven tant des del Govern estatal com de l’Executiu autonòmic.

A l’àmbit dels Serveis Socials, tal com es va aprovar per part dels batles i batlesses de la Mancomunitat del Raiguer, es manté el Servei d’Ajuda a la Dependència (SAD), així com la resta de serveis socials; això sí, sempre seguint les mesures de prevenció adequades.

Des del punt de vista de protecció dels treballadors públics, arran del decret d’alarma, l’Ajuntament ha pres mesures per a la seva protecció, com ara la rotació en dies alterns, i prestant especial atenció a les persones risc elevat o amb patologies prèvies. També s’ha implantat el teletreball, en diferents graus, a tots els departaments del consistori, de la mateixa manera que les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) només atenen amb cita prèvia i avaluant els casos per reduir el risc de contagi per als treballadors i per a la ciutadania en el seu conjunt.

Altres serveis públics (essencials per a la salubritat del municipi) també es mantenen actius, com la neteja de carrers o la recollida de residus, si bé és veritat que, d’igual manera que s’ha determinat a altres municipis, s’ha decidit tancar el punt verd, Sa Deixalleria.

Així mateix, Cabot ha informat via telemàtica l’oposició de les mesures preses, de la situació actual i s’ha posat a la seva disposició per resoldre dubtes. En aquest sentit, s’ha acordat mantenir una reunió setmanal per donar compte de l’evolució de la situació.

La Policia Local ha activat mecanismes d’informació i d’advertència a la ciutadania, a través de megafonia, en ambdós idiomes oficials, per comunicar els punts més importants del decret, com la restricció de la mobilitat i la necessitat de romandre en els domicilis.

En aquest mateix terreny, des del departament de Comunicació s’ha fet un seguiment constant de les mesures i s’han traslladat de forma gràfica i progressiva a la ciutadania a través de tots els canals disponibles, per tal d’afavorir el impacte més gran i que les obligacions o recomanacions (segons el cas) siguin senzilles de compartir amb tots els sectors d’edat. A més, s’ha engegat una campanya a les xarxes amb veïnats i veïnades il·lustres perquè ajudin a difondre el missatge ‘Queda’t a casa, Marratxí’ com ara l’actriu Agnès Llobet, el periodista Raphael Pherrer o el xef amb estrella Michelin Marc Fosh

En aquest sentit, i en consonància amb la resta de decisions i actuacions establertes per l’Ajuntament, ha estat ajornat el ple ordinari del mes de març (s’havia de celebrar dimarts dia 30) i també les comissions. Així mateix, l’equip de govern està estudiant la possibilitat de celebrar un ple extraordinari via telemàtica si fos necessari.