logo icomerç

ICOMERÇ és un programa adreçat a tots els municipis de les Illes Balears amb la missió de fomentar actuacions que permetin impulsar, dinamitzar i millorar la competitivitat dels comerços.

 OBJECTIUS

Configurar un espai de relació i cooperació entre els agents involucrats en el desenvolupament comercial del municipi: ajuntament, associacions locals de comerç, agents socials i econòmics, consumidors, etc.

Identificar les debilitats, fortaleses, amenaces i oportunitats que presenta l’activitat comercial del municipi. És bàsic conèixer les necessitats del comerç per ajudar-lo a ser més competitiu.

Fomentar la cooperació entre comerciants.

Impulsar la millora de comerços i mercats a través de la formació i de l’assessorament.

Dinamitzar l’activitat comercial

CURSOS

Propostes de formació i millora de les competències professionals.

Ja ha acabat el primer bloc de formació, des de març els comerciants de Marratxí s’ha format en xarxes socials, gestió interna del negoci, normativa comercial i imatge corporativa i retolació comercial. Les següents accions formatives són:

Foment de la cooperació comercial

Dia: 24 de setembre

Hora: 14.00 – 16.00h

Jornada per iniciar la cooperació entre els comerciants i
l’Ajuntament per tal de formar un grup de treball que lideri un
pla d’actuacions propi que pugui afavorir la zona. Després de fer
una anàlisi de necessitats, es podran extreure idees de possibles
projectes. El resultat d’aquesta acció serà dinamitzar el teixit
comercial i el municipi en general.
A càrrec de Pere Jiménez, tècnic de l’IDI

Rendibilitat en el punt de venda

Dates: 1, 8, 15 i 22 de octubre

Hora: 14.00 – 16.00 h

El curs constarà de quatre sessions formatives amb els comerços
durant les quals es tractaran les següents temàtiques:
-Introducció: marxandatge visual i disseny comercial o comercial
retail design.
-Els aparadors: la importància de l’aparador com a vehicle
fonamental de comunicació entre el comerç i el client. Objectius,
tipologies, tècniques i elements de l’aparador.
-Disposició interna dels establiments: distribució, accessos, zones
fredes i calentes, etc.
-Estratègies d’exposició: mobiliari, disposició de producte,
materials, etc.
-Il·luminació en el punt de venda (natural i artificial): factor de
vital importància en el disseny comercial per potenciar el producte i
realçar efectes decoratius.
-La psicologia dels volums i els colors: com actuen i ens influeixen
els colors i les formes. Un repàs al Feng Shui.
-La comunicació visual: gràfica comercial, tipografia, retolació
i etiquetat.
Posteriorment, a partir de dia 28 d’octubre es realitzarà un
assessorament de cada establiment participant, durant el qual es
farà una breu anàlisi de la seva situació en aquesta matèria. Així
mateix, es resoldran dubtes i es posaran en pràctica els conceptes
adquirits.
Per poder accedir a l’assessorament personalitzat, és
imprescindible haver assistit a les sessions formatives, on es
concretaran les dates de les consultories.
S’oferirà als comerços assistents la Guia de marxandatge visual i
aparadorisme per al comerç, editada per l’IDI.
A càrrec d’Antònia Genovart, tècnica de disseny d’interiors de l’IDI

Idiomes: Llenguatge comercial

Data: 5, 12, 19 i 26 de novembre i 3, 10 i 15 de desembre

Hora: 14.00 – 15.00 h

Aprenentatge d’habilitats lingüístiques d’anglès per treballar en el
sector del comerç i atendre clients estrangers: vocabulari comercial
bàsic, expressions més comunes d’atenció al client, i preguntes i
respostes més freqüents.
Dirigit a comerciants sense cap coneixement de la llengua anglesa o
amb uns coneixements mínims.
A càrrec de Green Frog Academy

Actualitat

Cerques feina?

Empresa

Petit comerç

Emprenedors

Formació

Línia Verda

Per comunicar-nos qualsevol incidència pots fer-ho des de la web o descarregant l’aplicació Línia Verda al teu mòbil.

Descarga la app

APP Marratxí

Tota la informació sobre actualitat, esdeveniments, mercats… la teniu a la vostra mà si descarregueu l’app municipal de Marratxí.